Jitske Cats sport- en beweegadvies

Hardlopen om je beter te voelen!

 

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in (hard)lopen en wat goed dat je aan de slag gaat met je mentale en fysieke gezondheid.

Want hardlopen is goed voor je!

Het is goed voor o.a. je bloedsuikerspiegel, je bloeddruk, je conditie en dan word je er ook nog eens sterk en vrolijk van.  Niet langer voor je uitschuiven dus!
Vind je het moeilijk om (alleen) te beginnen? Ik help je graag met tips, training en gezelschap. Lees er alles over op deze site en bel of mail me als je vragen hebt.

Agenda

Mijn Service

Running-therapie

Running-therapie

Ben je vermoeid, somber, paniekerig of gestrest? Hardlopen of runningtherapie kan je helpen deze klachten te verminderen.

 Meer informatie

Sport-advies

Sport-advies

Droom je er al jaren van om mee te doen aan een marathon? Of wil je graag sporten maar wil je graag weten wat het beste bij je past? Ik vertel het je graag!

Meer informatie

Loop-training

Loop-
training

Geen zin om alleen te lopen of net dat kleine beetje extra motivatie nodig? Dan gaan we het samen doen. 

Meer informatie

Sport-massage

Sport-massage

Last van sportblessures of stijve sprieren? Laat het je niet belemmeren om te beginnen! Ik help je graag!

Meer informatie

Runningtherapie 

Wat is runningtherapie?

Runningtherapie is een therapievorm waarmee je door met je lichaam bezig te zijn, je psychische gesteldheid verbetert. Praten is bij deze therapievorm dan ook in eerste instantie ondergeschikt aan bewegen. Door te bewegen en je lichaam te gebruiken, ontlast je je brein.  En je hoeft niet super sportief te zijn of ervaring met hardlopen te hebben om maximaal baat te hebben bij deze therapie.

meer informatie

Runningtherapie kan helpen bij: 

  • rug- en nekklachten,
  • spierspanning,
  •  (spannings) hoofdpijn,
  •  depressie,
  •  burn-out en overspannenheid,
  •  angst- en paniekaanvallen,
  • stress en slapeloosheid,
  • slechte lichamelijke en geestelijke conditie door overgewicht,
  •  lusteloosheid en onbehagen,
  • diabetespatiënten,
  • somatisch onvoldoende verklaarbare lichamelijke klachten,
  • prikkelbaredarmsyndroom,
  • en aspecifieke lagerugpijn.

Mocht je twijfelen of Runningtherapie iets voor jou is, overleg dan met je huisarts

Werkwijze

 

Na een kennismakingsgesprek, vul je een aantal vragenlijsten in en doen we een contditietest. Op basis van de uitkomst en de doelen die jij wilt behalen, maken we samen een persoonlijk plan van aanpak.

De eerste sessie lopen wij samen. Daarna neem je bij voorkeur deel aan kleine groepjes van 2 tot 6 personen. Samen lopen is gezelliger en je kunt elkaar stimuleren en ervaringen uitwisselen. Natuurlijk kun je, mocht je dat toch prettiger vinden, ook privélessen volgen.

In principe duurt de cursus 12 weken en kom je twee keer per week naar de therapie-loopgroep. Halverwege evalueer je de voortgang en stel je samen zo nodig de persoonlijke doelen bij. Je voortgang hou je bij in een hardlooplogboek.

Kosten

 

Runningtherapie kun je individueel en in groepsverband doen.

Een indicatie van de tarieven:
training individueel: € 50- per uur
training in groepsverband: € 20-  per uur

Meer informatie, overleggen of recht op vergoeding? Neem dan even contact met me op.

Jitske Cats sport- en beweegadvies

 

Ik heb als (tri)atleet en docent lichamelijke oefening nooit onder stoelen en  banken gestoken dat je veel baat kunt hebben bij bewegen. Ik ben volledig opgeleid om mensen te begeleiden in het sporten/ bewegen.

Lekker naar buiten, terug naar je gevoel.

Graag wil ik mijn enthousiasme in bewegen met je delen.

       

IMG_3617sm2

Wat Klanten zeggen

Inez: Runningtherapie heeft mij geholpen om uit mijn hoofd te komen. Niet zo piekeren, in beweging komen. Juist niet praten maar gewoon doen. Het is niet zo moeilijk, lekker buiten zijn en je hoeft niet te presteren. Weer voelen hoe het is om hard te lopen. Ik had weinig zelfvertrouwen en dacht dat ik veel dingen niet zou kunnen. Dat zit vaak in je hoofd. Door te bewegen laat je die gedachtes los en slaap je beter. Met runningtherapie kon ik loslaten dat ik ergens op uit moest komen. Leren wat er op dat moment is. Grenzen leren voelen en goed voor jezelf zorgen

Afke: "Mijn ervaring met Jitske en Runningtherapie klinkt zo zwaar maar is het vooral niet. Op een positieve manier werken aan je lichaam en geest. Ik zat op dat moment niet lekker in mijn vel, dit uitte zich in hartkloppingen, hoge hartslag en een verkeerde manier van ademhalen. Met als gevolg dat ik erg moe was en het plezier in hardlopen ook kwijt was. Jitske heeft mij doormiddel van bewustwording en reflectie weer het plezier in hardlopen terug gegeven. Maar wel op een manier die goed is voor lichaam en geest. Dus niet meer altijd vol vermogen in mijn situatie. Jeetje wat was dat moeilijk in het begin, maar Jitske geeft je vertrouwen en tips om tot een andere mindset te komen. Het is de investering meer dan waard voor lichaam en geest".

logow

CONTACt:

 

Jitske Cats | Sport- en beweegadvies

 

adres:

Trekpad 20 8742 KP Burgwerd

telefoon:

06 55 96 63 17

Email:

info@jitskerunning.nl

Wil je meer informatie?